Історія успіху Netflix: з прокатної компанії до мультимедійного гіганта
Шанси на те, що ви зустрінете людину, яка нічого не чула б про Netflix, дуже малі. Зараз ця назва у всіх на вустах, оскільки компанія підкорила мільйони сердець у всьому світі.
Netflix — це глобальний потоковий сервіс, який надає велику бібліотеку серіалів, фільмів, документальних фільмів тощо. Компанію було засновано в 1997 році й починалося як послуга DVD-поштою. У 2007 році компанія почала пропонувати потокові послуги, які дозволяли користувачам миттєво дивитися серіали та фільми на своїх комп’ютерах. Багато цікавих добірок фільмів та серіалів знайдете на сайті podobaika.com.
Сьогодні Netflix має понад 200 мільйонів передплатників у всьому світі та доступний у понад 190 країнах. Послуга доступна на різних пристроях, включаючи смарт телевізори, ігрові консолі, смартфони та планшети. Окрім пропонування контенту від інших виробничих компаній, Netflix також створив власний оригінальний контент, як-от хіт серіали «Дивні речі», «Корона» цікава добірка серіалів від Нетфлікс https://podobaika.com/czikavi-serialy-netfliks-top-40/
Netflix зруйнував традиційну телевізійну індустрію, запровадивши новий спосіб перегляду серіалів та фільмів. Замість того, щоб бути прив’язаними до певного часового інтервалу, користувачі можуть дивитися контент, коли захочуть, якщо у них є підключення до Інтернету. Це призвело до розповсюдження перегляду, коли користувачі можуть переглядати цілі сезони за один присід. Великий вибір фільмів та серіалів у категорії Нетфлікс.
В останні роки Netflix зіткнувся зі зростальною конкуренцією з боку інших потокових сервісів, таких як Amazon Prime Video, Disney+ і Hulu. Однак він залишається одним із найпопулярніших потокових сервісів у всьому світі та продовжує розширювати свою бібліотеку вмісту.
Netflix є однією з найуспішніших компаній за останні кілька років та одним із найпопулярніших брендів у світі. Успіх та визнання компанія отримала завдяки розробленій унікальній стратегії, сміливості, швидкому розвитку та слідуванню за бажаннями споживачів.
Переваги компанії:
- популярні фільми та оригінальні проєкти;
- сезони серіалів повністю (без очікування наступної серії);
- необмежений доступ (будь-яка людина може скористатися послугами компанії практично в будь-якій точці світу;
- відсутність реклами на сервісі.
Ще однією особливістю роботи Netflix є блокування VPN. Таке рішення ухвалено, щоб користувачі не оминали регіональні обмеження та не було порушень міжнародних заборон.
Netflix: від прокату DVD-дисків до кіновиробництва
Компанія, яка починала з прокату трохи більше ніж 900 DVD-дисків, перетворилася на найбільшу мультимедіакомпанію з мільярдними доходами. У чому секрет успіху Netflix розглянемо далі.
З чого все починалося?
Рід Хастінгс й Марк Рендольф помітили незручності, пов’язані з прокатом дисків із фільмами, і вирішили виправити ситуацію, зайнявши при цьому вільну нішу на ринку. Так виникла ідея створення власної прокатної компанії. Це сталося 29 серпня 1997 року.
Засновники хотіли зробити прокат фільмів зручним та простим, тому вирішили просувати ідею замовлення DVD-дисків через інтернет. Тобто людям не треба було більше ходити до пунктів прокату – достатньо було лише вибрати фільм, сплатити замовлення та отримати його поштою. Для боротьби з несумлінними клієнтами нові диски доставлялися лише після старих.
Коли компанія розпочала роботу, у штаті було 30 співробітників, а у бібліотеці – близько 900 дисків. Першими клієнтами Netflix стали мешканці США.
Боротьба з конкурентами та захоплення ринку
На сайті компанії раз у раз з’являлися огляди новинок й анонси фільмів, а в прокат почали надходити топові відео, включаючи скандальні історії з життя знаменитих людей. Вміння відчути настрої та потреби людей швидко вивело компанію вперед. Спочатку, дбаючи про те, щоб диски при транспортуванні не подряпалися, був розроблений спеціальний конверт із щільного паперу з перегородкою, що захищає. З метою залучення користувачів на сайт, їм почали пропонувати різні акції.
Водночас точилася боротьба з конкурентами. У Netflix побоювалися, що компанія, що конкурує, теж запустить онлайн-прокат і переманить клієнтів, тому діяли швидко. Споживачам почали пропонувати знижки та бонуси. Такий підхід дозволив компанії отримати нових клієнтів та захопити ринок.
У 2005 році компанія Blockbuster таки запустила онлайн прокат, об’єднавши свої магазини та інтернет-платформу, і у Netflix почалися проблеми – зменшувалась кількість клієнтів. Треба було щось робити, і Netflix вирішив зменшити ціни на послуги. Таким чином компанії вдалося пережити кризу та утриматися на плаву.
Водночас мережа Blockbuster, яка зазнає збитків, не вигадала нічого кращого, як підняти ціни та встановити обмеження на місячні абонементи. У результаті, клієнти, що пішли з Netflix, стали повертатися в компанію. Що ж до Blockbuster, то у 2010 році компанія оголосила себе банкрутом.
Новий виток у розвитку Netflix
У 2007 році Рід Хастінгс зрозумів, що на DVD світло клином не зійшовся, і настав час освоювати простір інтернету. Netflix запустила свою стрімінгову платформу та почала розповсюджувати потокове відео. Це перетворило компанію на одну з найуспішніших у світі.
Платформа Netflix відрізнялася від інших, запущених раніше, перш за все тим, що замовлення на виробництво надходило відразу на весь сезон серіалу, без запуску перших пробних серій і вивчень відгуку аудиторії на них. Тобто глядачі могли подивитись улюблений серіал одним махом, не чекаючи на вихід нових серій.
Виробництво оригінального кінопродукту
У міру розростання компанія зрозуміла, що прокату мало – потрібний власний продукт. Так виникла ідея створювати унікальний контент.
У 2013 році Netflix разом з компанією «Marvel Television» розпочинати знімання серіалів про зірвиголову, Залізному Кулаку, Люку Кейджі й Джесіці Джонс.
У квітні 2014 року компанія мала близько 50 млн передплатників у 41 країні світу.
У чому полягає стратегія Netflix?
Netflix поєднує різні бізнес-моделі в одне ціле. Цей підхід пов’язаний із родом діяльності компанії – потоковим відео та власним виробництвом. Таким чином, можна виділити такі стратегії:
Перехід з офлайну в онлайн. У 2007 році компанія, яка до цього здавала диски із розважальним контентом у прокат, вирішила повністю перейти в режим онлайн. Це призвело до збільшення аудиторії та залучення клієнтів з інших країн.
Шлях від дистрибуції до виробництва. Щоб утримати клієнтів на своїй стрімінговій платформі було вирішено створювати унікальний контент. Зараз компанія пропонує глядачам не тільки найпопулярніші та найочікуваніші фільми та серіали, а й виробляє власний якісний кінопродукт.
Дослідження аудиторії та статистичні алгоритми. Netflix, не маючи досвіду продюсування серіалів, зумів завоювати ринок та суттєво збільшити кількість передплатників у всьому світі. А все завдяки використанню даних про клієнтів, які роками накопичувалися в базі компанії (вік, місце проживання, мови, якими володіють користувачі, їх смакові уподобання як у жанрах кіно, так і в акторах). Проаналізувавши ці відомості, компанія виробила певні алгоритми та розпочала знімання кіно. Зокрема, на базі клієнтських даних було побудовано гіпотезу першого вебсеріалу під назвою «Картковий будиночок», який став дуже популярним. Цей алгоритм був використаний і при створенні інших серіалів і фільмів компанії.
У результаті Netflix, пройшовши шлях від прокату DVD-дисків до виробництва оригінального контенту, підкорив увесь світ. Але компанія не стоїть на місці – вона постійно в динаміці, оскільки прагне утримувати лідерство на ринку і хоче забезпечувати клієнтів все новими розвагами. З цих бажань виходять місія й цінності бренду.
Місія й цінності Netflix
Корпоративна місія Netflix полягає у тому, щоб розважати весь світ та змусити людей посміхатися. Але щоб розважати всіх, бізнесу треба зростати та охоплювати нові ніші, а продукт має бути якісним.
З цієї причини цінностями компанії є:
- чесність та етична поведінка, у тому числі й у вирішенні конфліктних ситуацій;
- повна, точна та зрозуміла звітність, включаючи оприлюднення фінансових звітів;
- відмінний сервіс, якісний продукт та доступні ціни.
Серед корпоративних цінностей можна назвати продуктивність, креативність, чесність, надійність, пристрасть, комунікація та інших.
Візуальний образ та голос бренду Netflix
Влітку 2014 року компанія провела глобальний ребрендинг, представивши новий логотип та інтерфейс сайту. Тоді частина користувачів позитивно оцінила зміни, а частина заявила, що старий був кращим. Як змінювався логотип Netflix з розвитком компанії, розглянемо далі.
Еволюція логотипа:
1997-2000 – назва була написана чорним кольором та її на дві частини ділила кінострічка, що підкреслює вид діяльності компанії.
2000-2014 – компанія використовувала у своєму текстовому лого три фірмові кольори – червоний, чорний та білий. Символ складався з довгих вузьких білих літер з чорною тінню, розміщені на червоному тлі.
З 2013 – у новому лого червоний колір перемістився з фону у літери, нагадуючи м’яку оббивку крісел у кінотеатрі. Його ідея в тому, що глядач може дивитись кіно, не виходячи з дому.
Останній варіант логотипа використовується досі. Компанія представила також анімований варіант логотипа.
А у 2019 році Netflix презентував ще один варіант анімованого лого, скоротивши назву компанії до букви N. Ця буква через пару секунд перегляду розпадається на безліч світлових смуг. Такий ефект створює відчуття переходу в зал для глядачів кінотеатру.
У роботі над новою анімацією, яка тривала два роки, були залучені дизайнери Netflix та фахівці незалежного агентства.
Назва компанії: чому Netflix?
В основі логотипа лежить назва компанії Netflix. А як з’явився цей нейм, читайте нижче.
Назва складається з частин двох слів – Intertnet та Flicks (у перекладі з англійської «кіно»). З першого слова було взято частину Net, друге скоротили до Flix і отримали Netflix. Нейм відображає специфіку бізнесу та демонструє, чим займається компанія.
Цікавий факт: до того, як з’явилася назва Netflix, Мар Рендольф запропонував називати компанію Kibble. Цей нейм використовувався для тестових майданчиків і фігурував у деяких документах доти, доки народився Netflix.
Слоган Netflix
Офіційного слогана компанія немає, але з рекламним фразам, які повторюються найчастіше, зрозуміло, що основний заклик Netflix звучить як «фільми скрізь і з будь-якого пристрою», тобто. підкреслюється простота послуг та доступність сервісу.
Така дивовижна компанія Netflix. За її спиною – цікавий і надихаючий шлях до успіху, який зажадав ризику, зусиль та віри у свої сили. Повірте у себе і ви. Не бійтеся змін, дійте та досягайте вершин.