У вересні народні депутати відтермінували введення штрафів для водіїв авто на Єврономер до кінця поточного року. Але це не вирішує самої проблеми – законодавчого врегулювання правил розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією.
І хоча закон був прийнятий ще в минулому році, зараз його норми планують переглянути в догоду протестуючих власникам “евроблях”.
Що пропонують в уряді і як на це реагують автомобілісти – читайте на OBOZREVATEL.
головне:
Кабмін і активісти створили робочу групу з напрацювання нових правил розмитнення автомобілів в Україні.
На узгодження депутатам вже подані такі пропозиції, як скасування акцизу, або коефіцієнта віку; забезпечення справедливої оцінки вартості авто; перегляд вимог щодо екостандартам; введення обов’язкового техогляду.
У податковому комітеті підтримують ініціативу уряду і сподіваються на якнайшвидше голосування нового законопроекту.
Побажання “евробляхеров” врахують, але не всі
Здавалося б, прийняті в листопаді 2018 року законопроекти №8487 і №8488 про розмитнення автомобілів в Україні повинні були закрити це питання на довгий час, але наданого терміну, в який власники авто на Єврономер повинні перереєструвати свої транспортні, виявилося недостатньо.
Почувши прохання “евробляхеров”, нова влада пішла на поступки і проголосувала за законопроект №1030, який відтерміновує введення штрафів за водіння авто з іноземною реєстрацією до кінця 2019 року, чим викликала невдоволення у законослухняних громадян.
“Виникають питання у тих людей, які вже розмитнили автомобілі. Чому вони розмитнювали абсолютно за іншими цінами, ніж будуть у тих, хто не виконував обов’язки і отримав канікули до нового року?” – заявив в ефірі ObozTV Автоюрист Денис Конюшка.
Фахівець вважає, що другий перенос дедлайнів поставив в програшну ситуацію тих автовласників, які вже розмитнили свої “евробляхі” за новими правилами. І, звичайно, ніякої компенсації для них не буде.
“Найприкріше за тих людей, які виконують вимоги закону, які пішли і в першу чергу розмитнили свій автомобіль. Для чого вони це зробили – абсолютно незрозуміло. Проблема полягає в тому, що людина, яка дотримується закону – в програші”, – зазначив Конюшко .
Крім цієї поступки, в уряді повідомили, що ознайомилися з пропозиціями власників “евроблях” і пообіцяли підготувати новий законопроект, який максимально спростить порядок розмитнення автомобілів.
Заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк повідомив, новий законопроект про розмитнення необхідно внести в Раду до кінця 2019 року. Він повинен вирішити такі проблеми: проблему авто, які вже ввезені на територію Україну, і питання розмитнення спецавтомобілів.
Але строки внесення нового законопроекту не влаштували “евробляхеров”, які 2 жовтня вишли на мітинг під будівлю Верховної Ради зі списком вимог.
прибрати акциз;
зробити справедливу ставку;
забезпечити справедливу оцінку вартості авто;
дозволити розмитнити мікроавтобуси, автобуси, вантажівки, які були зроблені в період включно до 2010 року;
ввести обов’язковий техогляд замість сертифікацій і євростандартів;
надати пільги людям з інвалідністю, багатодітним і ветеранам.
І головним “евробляхери” поставили вимогу прийняти новий закон про доступну розмитненні до кінця жовтня 2019 року, тобто до прийняття нового держбюджету.
Як стало відомо, в Міністерстві інфраструктури погодилися з останнім проханням мітингувальників, а також розкрили деякі подробиці майбутніх змін в законодавство, серед яких:
скасування коефіцієнта віку, який впливає на вартість розмитнення;
скасування заборони на ввезення ретроавто;
перегляд вимог щодо екостандартам;
повернення утилізаційного збору;
введення обов’язкового техогляду.
У коментарі ObozTV колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава припустив, що ще однією поступкою уряду може стати перегляд ставки розмитнення автомобілів на Єврономер і введення додаткових понижуючих коефіцієнтів для деяких категорій авто.
“Я думаю, що уряд може переглянути ставки розмитнення і використовувати додаткові понижуючі коефіцієнти для тих автомобілів, які вже були ввезені на територію України до певної дати”, – сказав він.
“Але ні в якому разі не можна поширювати це правило на автомобілі, які були ввезені пізніше, оскільки Україна може стати звалищем для старих європейських автомобілів. Тим громадянам, які вже користуються такими автомобілями, держава повинна піти назустріч і зробити прийнятні правила розмитнення”, – заявив Кава.
Думка активістів і депутатів
В “АвтоЕвроСіле” розповіли OBOZREVATEL, що спільно з Кабінетом міністрів України вони створили робочу групу, яка вже передала свої напрацювання на розгляд народних обранців.
“Цієї п’ятниці ми очікуємо розширеного засідання робочої групи, де народні депутати розглянуть наші ініціативи. Ми сподіваємося, що вже протягом місяця всі деталі будуть опрацьовані”, – повідомив співзасновник громадського об’єднання Олександр Чернявський.
З основних питань, які вже внесені на розгляд, представник “АвтоЕвроСіли” зазначив зняття заборони на розмитнення автомобілів категорії М1, до якої відносяться мікроавтобуси; приведення ставок на розмитнення до нормальних нормам; справедлива оцінка вартості авто.
Відносно ставок Чернявський розповів, що розглядається кілька варіантів: “Все зараз коливається навколо двох величин – це скасування акцизу, або скасування коефіцієнта року у формулі акцизу, тотожне повного скасування акцизу. Там майже ідентичні величини. Ще один варіант – для автомобілів до 2009 року зробити фіксовану ставку в $ 500 “.
У податковому комітеті Верховної Ради позитивно оцінили пропозиції Кабміну і запевняють, що якщо законопроект буде схвалений Мінтранспорту і Мінфіном, депутати теж його підтримають.
“Все, що пропонує Криклій (міністр транспорту. – Ред.), Я повністю підтримую. Я сам виступаю за скасування акцизів і будь-яких екологічних стандартів, і буду в цьому переконувати і уряд, і своїх колег”, – заявив в коментарі OBOZREVATEL народний депутат від фракції “Слуга народу”, член податкового комітету Мар’ян Заблоцький.
Нардеп пояснив, що наведені стандарти ніколи не були пов’язані з екологічною ситуацією, а лише використовувалися як інструмент для заборони ввезення старих автомобілів для розвитку вітчизняного машинобудування.
“Але це не спрацювало, зараз в Україні заводом ЗАЗ випускається 4000 автомобілів на рік. Для порівняння: – в 2008 було випущено 400 000. Тому, якщо заборона не допоміг, потрібно дати людям можливість користуватися тими авто, якими вони хочуть”, – вважає він.
На даний момент і активісти, і представники Кабміну, і депутати Верховної Ради схильні до того, що законопроект буде проголосований вже найближчим часом.