Штрафи з 1 травня! Чому Рада скасувала поблажки для водіїв, які порушили ПДР!

0

Вчора український парламент скасував норму штрафних балів для водіїв. За нею в рік дозволялося здійснити в рік три “безкоштовних” порушення ПДР.

Правда, тільки теоретично. На практиці ця система поки не працювала. Але її раптово вирішили скасувати.

Чому і які проблеми це створить для водіїв вже зовсім скоро – розбиралася “Країна”

Що таке штрафні бали

Цей захід діє в Україні з 2015 року. Вона передбачає, що щороку кожному водієві нараховується 150 балів. Які витрачаються, якщо автолюбитель здійснює порушення ПДР. І після того, як бали закінчуються – за наступне порушення вже йде відповідальність.

Число балів розраховане так, щоб вистачило на три порушення (за кожне знімається по 50 балів). При цьому є ряд важливих умов.

По-перше, бали зачитуються далеко не за всі інциденти на дорозі. А тільки за ті, що що не загрожують негайним позбавленням прав і не спричинили за собою аварійної ситуації.

Ось їх список:

Перевищення швидкості (більш, ніж на 20 км на годину, але менш, ніж на 50 км на годину),

Проїзд на заборонений сигнал (світлофора або регулювальника),

Порушення вимог дорожніх знаків і розмітки,

Порушення правил перевезення вантажів і буксирування,

Порушення правил зупинки, стоянки або паркування,

Порушення правил проїзду пішохідних переходів, перехресть і зупинок,

Проїзд по тротуару або пішохідної доріжки,

Порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду,

Порушення правил дистанції,

Порушення правил руху на автомагістралі,

Порушення правил використання освітлювальних приладів.

По-друге – і це головне – бальна система включається лише при автоматичній фіксації порушень ПДР. Яка де-юре вже вирішена. Але де-факто поки не працює.

Тобто не працюють і самі штрафні бали. Навіщо ж тоді їх скасовували?

Чому скасували?

Автори законопроекту (ним став депутат від “Слуги народу” Владлен Неклюдов), який вчора прийняла Рада, пояснюють, що прощати водіям по три порушення підряд – це занадто м’яко.

У пояснювальній записці до документа йдеться, що в країнах Євросоюзу бали працюють інакше – вони “накопичують” відповідальність. Тобто перші порушення прощаються, але за наступні йдуть вже багато разів посилені санкції – підвищені штрафи або взагалі позбавлення прав.

В Україні ж навпаки – норма старого закону “створює відчуття безкарності і спонукає до наступних порушень”.

Але тоді виникає питання. Якщо депутати посилаються на європейські норми, які передбачають штрафні бали, то чому їх просто скасовують, а не модернізують за тим же зразком ЄС?

Тобто мабуть була якась інша мотивація.

Справа, судячи з усього, в тому, що з 1 травня в Києві запускають систему відеофіксації порушень ПДР. Уже створено операційний центр, який буде обробляти спостереження і автоматично виписувати штрафи. У березні цей центр відкрили глава МВС Арсен Аваков і президент Володимир Зеленський.

До травня система працювала в “режимі попередження” – тобто тестувалася. Але з 1 травня обіцяють вже штрафувати в автоматичному режимі. Тобто – повинні були запрацювати і штрафні бали.

Якщо ж законопроект Неклюдова підпише президент – то цього послаблення не буде. І штрафувати почнуть вже з першого дня. Під це і скасовували ніколи не працювали штрафні бали.

Законопроект був рекомендований комітетом з правоохоронної діяльності, яким керує близький до Арсену Авакову нардеп від “Слуги народу” Денис Монастирський. Тобто МВС хоче максимально швидко змусити українців платити в автоматичному режимі.

Як будуть штрафувати в онлайн-режимі

Всього в Києві на даний момент встановлено 20 відеокамер для автофіксації ПДР:

по вулиці Олени Теліги, 39;

на Набережному шосе, 4;

на перехресті Причальної і Дніпровської набережної;

по вул. Братиславській, 18;

на Чоколівському бульварі, 24;

дві камери на Північному мосту – в напрямку лівого і правого берегів;

на Броварському проспекті біля станції метро Лівобережна і на перехресті з вулицею Будівельників;

Південний міст – в напрямку лівого і правого берега;

проспект героїв Сталінграда, 25;

на проспекті Володимира Маяковського, д.56 і д.65;

на бульварі Дружби народів, 27 і 36;

на Столичному шосе, 58 у напрямку Києва та Обухова;

ще дві камери – на перехресті Харківської площі з вулицею Миколи Бажана.

джерело

Загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я